Szukasz walizki dla siebie? Zastanawiasz się, jaki rozmiar będzie najlepszy? Z pewnością dobrym rozwiązaniem jest zakup średniej wielkości. Dlaczego? Na co zwrócić uwagę podczas wyboru?
Walizka średnia – uniwersalny wybór na lata
Walizki różnią się między sobą przede wszystkim rozmiarem. Mała i kabinówka sprawdzają się jako bagaż podręczny, ale nie są wystarczające, by spakować do nich wszystko, co niezbędne na dłuższą podróż. Duża walizka może być zbyt pojemna na większość wyjazdów, jest też mało poręczna. Ponadto może z trudem mieścić się do bagażników niektórych samochodów. Właśnie dlatego zdecydowanie najbardziej uniwersalne zastosowanie ma walizka średnia. Jej wielkość pozwala spakować rzeczy potrzebne na weekendowy city break, kilkudniowy wyjazd, ale i ponad tygodniowy urlop. Wiadomo bowiem, że często na dwa dni trzeba spakować się tak, jak na dłuższy pobyt, szczególnie jeśli pogoda nie jest pewna. Jeśli więc masz mieć jedną walizkę, niech będzie to właśnie ta średniej wielkości.
Walizka średniej wielkości, czyli jaka?
Na pewno warto się zastanowić nad tym, jakiej wielkości jest tak właściwie średnia walizka. Najczęściej ma wymiary około 66 × 44 × 26 cm, co odpowiada rozmiarowi 24″. Oczywiście w zależności od modelu te wymiary wahają się o centymetr czy dwa. Walizka średnia z reguły ma pojemność ponad 60 litrów. Pozwala więc spakować zarówno ubrania, buty, kosmetyczkę, jak i okrycie wierzchnie. Przy tym dobrze się sprawdza podczas transportu – nie jest ani za niska, ani zbyt wysoka, a jej waga jest dla większości osób do uniesienia.
Walizka średnia OCHNIK WALPP-0021-91-24 (W24) na kółkach
Walizka średnia – twarda czy miękka?
Walizki różnią się między sobą nie tylko wielkością, ale i materiałem, z jakiego są wykonane. Podstawowy podział to ten na miękkie i twarde. Czym się charakteryzują?
Walizki miękkie wykonane są z nylonu. To bardzo wytrzymały materiał, jednak nie jest wodoodporny. Z uwagi na to, że jest tekstylny, może z czasem się przecierać. Zaletą miękkiej walizki jest to, że mimo iż jest jednokomorowa, to posiada wiele dodatkowych kieszonek – tak wewnątrz, jak i na zewnątrz torby. Oznacza to, że znacznie łatwiej utrzymać porządek w środku. Ponadto w kieszeniach i przegródkach na zewnątrz można przechować drobne przedmioty, dzięki czemu jest do nich lepszy dostęp. Miękka walizka pozwala spakować nieco więcej, gdyż nie jest usztywniona. Jest to też torba, którą łatwiej umieścić w bagażniku samochodu, na półce do przechowywania bagażu w pociągu itp.
Twarda walizka jest wodoodporna, posiada jedną komorę. Do wyboru są trzy tworzywa. Najtańsze są walizki z ABS-u. To tworzywo sztuczne o dużej odporności na zarysowania, ale mało elastyczne, w związku z czym może pękać od nacisku. Nieco droższe są walizki twarde z polipropylenu. Materiał ten cechuje się dużą elastycznością, więc nawet po ucisku wraca do swojego pierwotnego kształtu. Niestety dość łatwo się rysuje. Najbardziej wytrzymałe, ale też najdroższe, są walizki z polikarbonu. Warto wziąć je pod uwagę, gdy szuka się bagażu, który zniesie wiele. Szczególnie poleca się je jako bagaż rejestrowany, który, jak wiadomo, narażony jest na wiele uszkodzeń.
Walizka średnia na kółkach OCHNIK WALNY-0033-42-24 (W24) w kolorze czerwonym
Jakie kółka powinna mieć walizka średniej wielkości?
Podczas wyboru walizki, także tej średniej wielkości, ważne jest to, jakie posiada kółka. To one w dużej mierze wpływają na komfort prowadzenia bagażu. Jakie powinna mieć średnia walizka? Przede wszystkim dobrze, gdy jest wyposażona w cztery koła. Taką walizkę można bowiem nie tylko ciągnąć za sobą, ale i prowadzić w pionie obok siebie. Koła znajdujące się na wszystkich wierzchołkach podstawy zapewniają jej dobrą stabilizację. Właśnie dlatego z powodzeniem można ją przesuwać także w pionie.
Dobrze, gdy kółka walizki są podwójne. Wówczas jest zdecydowanie bardziej stabilna. Jeśli jednak wybierzesz model z pojedynczymi, koniecznie powinny być dość szerokie.
W przypadku kół w walizce ważne jest też to, z jakiego są tworzywa. Jakie się sprawdza? Najlepiej odrzucić te z plastiku. Idealnie, gdy koła w walizce są z mieszanki gumy i kauczuku. To zapewnia łatwy poślizg, ciche prowadzenie i odporność na ścieranie.
Koła w walizce powinny być łożyskowane. Doskonale, gdy obracają się o 360 stopni. Dzięki temu walizka prowadzi się bez najmniejszego wysiłku z Twojej strony. Nie musisz martwić się o to, że będzie się blokować.
Walizka średnia na kółkach OCHNIK WALPC-0014-34-24 (W24) w kolorze różowym
Na co zwrócić uwagę wybierając średnią walizkę?
W przypadku walizki bardzo ważne jest też to, jaki ma suwak. Najłatwiej zamyka się taką, która ma suwak dwubiegunowy. Idealnie, gdy jego końcówki można umieścić we wbudowanym zamku szyfrowym. Można również dokupić specjalną kłódkę. Ważne jest, by miała zamek TSA, a więc taki, który celnicy mogą otworzyć bez ryzyka uszkodzenia bagażu, gdy chcą sprawdzić jego zawartość.
Dobrze, gdy walizka ma wysuwaną, teleskopową rączkę z blokadą zapobiegającą przypadkowemu złożeniu. Można wówczas dopasować ją do wzrostu.
Walizka średnia powinna mieć dwie rączki – na górze i na boku. Doskonale, gdy są podgumowane, gdyż wtedy nie wpijają się w dłonie. Uchwyty umożliwiają łatwe podnoszenie bagażu, a na lotnisku przykleja się do nich bilet, gdy nadaje się bagaż rejestrowany.
Średnia walizka pozwoli Ci spakować się na wyjazd o różnej długości. Wybierz taką, która jest wykonana z wytrzymałego materiału i dobrze się prowadzi.
Artykuł sponsorowany.