Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Budowanie naturalnej odporności bez suplementów

Właściwe działanie układu immunologicznego jest niezwykle ważne dla naszego zdrowia i odporności. O odporność trzeba dbać każdego dnia, jednak szczególną troską należy ją otoczyć w okresach przesilenia jesiennego, wiosennego czy stanach zagrożenia epidemiologicznego. Odporność organizmu można wzmacniać na różne sposoby, m.in. regularnie zażywając aktywności fizycznej, ubierając się adekwatnie do pogody, dbając o właściwą ilość i jakość snu. Dla prawidłowego działania układu odpornościowego ważna jest również dobrze zbilansowana i bogata w makro i mikroskładniki dieta. Jak o nią zadbać?

Dbaj o właściwą dietę

W prawidłowym dbaniu o odporność główną rolę odgrywa dieta. Powinna być ona urozmaicona, pełnowartościowa i uregulowana. W codziennym jadłospisie obowiązkowo muszą znaleźć się również składniki wspomagające działanie układu odpornościowego. Są to przede wszystkim warzywa i owoce, które stanowią źródło wielu składników mineralnych i bioaktywnych związków. Dostarczają one do organizmu m.in. flawonoidy, izoflawony, antocyjany. Substancje te stymulują układ odpornościowy, działają antyoksydacyjnie i ochronnie na komórki DNA, a także regulują działanie hormonów. W owocach i warzywach znajdują się również duże pokłady witaminy C oraz beta-karotenu.

Dla odporności organizmu ważne jest jednak nie tylko jedzenie warzyw i owoców, ale także produktów bogatych w witaminę D. Występuje ona w rybach morskich takich jak węgorz, dorsz, łosoś, śledź, makrela, grzyby Shiitake oraz jajach, mleku, olejach roślinnych, wątrobie. Warto też pamiętać, że ok. 90% witaminy D w organizmie pochodzi z syntezy skórnej.

Kolejnymi ważnymi dla naszej odporności produktami są te mleczne – sfermentowane np. jogurty, kefiry, maślanki, mleko acidofilne. Zawierają one bakterie fermentacji mlekowej, których zadaniem jest hamowanie rozwoju patogenów i stymulowanie do wzrostu mikroflory jelitowej. Podobne działanie mają kiszonki, które również powinny znaleźć się w diecie na odporność. W codziennym jadłospisie pojawić powinny się również przyprawy takie jak imbir czy kurkuma.

Znajdź naturalne źródło witamin

Skomponowanie diety wspomagającej odporność nie jest proste. Uwzględnienie w jadłospisie wszystkich składników potrzebnych do jej zbudowania może sprawiać problemy. Szczególnie jeśli żyjemy w dużym pośpiechu, nie mamy czasu na samodzielne gotowanie czy też nie lubimy tego zajęcia. To, dlatego odporność warto wspierać naturalnymi źródłami witamin, jakim są soki komponowane przez https://fit-juice.pl/diety-sokowe/. Fit Juice proponuje pyszne kompozycje bazujące na owocach i warzywach. Świetnie się sprawdzą jako zamiennik słodyczy czy pierwszy posiłek dnia. Soki tworzone są ze świeżych, naturalnych składników, więc dostarczają do organizmu mnóstwa witamin i minerałów, a dodatkowo poprawiają nawyki żywieniowe, zdrowie i samopoczucie.

Pamiętaj, że ruch to zdrowie

Doskonałą receptą na zwiększenie odporności organizmu jest aktywność fizyczna. Zalecane jest, aby ćwiczyć minimum 3 razy w tygodniu przez ok. 30 minut. Aby zachować zdrowie, wcale nie trzeba uprawiać sportu wyczynowego, wystarczy postawić na bieganie, jazdę na rowerze/rolkach, pływanie czy nordic walking. Warto wybierać przede wszystkim te aktywności, które wykonuje się na świeżym powietrzu. Dobrze jest też pamiętać o aktywności na co dzień np. zamiast windy wybierać schody, jeden przystanek autobusowy przejść na nogach, zamiast przejechać itp.

Pamiętaj o odpoczynku

Przemęczony organizm jest bardziej podatny na infekcje i choroby. Chcąc więc zadbać o odporność, należy pamiętać o relaksie, odpoczynku, jakości i ilości snu, a także ograniczyć stres. Według wytycznych organizacji zdrowia dorosły człowiek, powinien spać ok. 8 godzin na dobę. Warto jednak wspomnieć, że nie liczy się tylko ilość, ale także jakość snu. Powinien on być głęboki i nie przerwany, wypoczywać powinno się w całkowitej ciemności i ciszy, co stymuluje wydzielanie się melatoniny.