Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Podjadanie – dlaczego jest niebezpieczne?

Podjadanie jest niewątpliwie szkodliwym nawykiem polegającym na spożywaniu pokarmów pomiędzy zaplanowanymi posiłkami. Przyczyny podjadania są bardzo różne.

  • Źle skomponowana dieta. Przykładem może być dieta, która zawiera dużo produktów o wysokim indeksie glikemicznym. Produkty o wysokim IG ulegają szybszemu trawieniu i wchłanianiu, co doprowadza do szybkiego wzrostu poziomu cukru we krwi, po którym następuje równie gwałtowny spadek, powodując tym samym uczucie głodu. Przyczyną może być także dieta, której brakuje odpowiednich składników odżywczych i witamin w efekcie czego organizm będzie sam domagał się uzupełnienia braków w postaci jedzenia składającego się z prostych węglowodanów.
  • Sposób na radzenie sobie z emocjami takimi jak np. stres, smutek.
  • Sposób na zabicie nudy.
  • Spożywanie dużej ilości cukru, które paradoksalnie powoduje zwiększenie apetytu na sam cukier.
  • Kultura, tradycja – z pewnymi kulturami wiążą się np. duże biesiady oraz spotkania rodzinne, których nieodłączną częścią jest częstowanie jedzeniem przez gospodarza, a gościowi, mimo np. przeciwwskazań zdrowotnych, nie wypada odmówić.
  • Zaburzenia na osi leptyna (hormon sytości) – grelina (hormon głodu) – nieodpowiedni styl życia i złe odżywianie mogą doprowadzić do tzw. leptynooporności, która objawia się trudnością w odczuwaniu sytości, w efekcie czego będziesz jadł zbyt dużo, ponieważ twój organizm nie da ci znać, że jesteś najedzony.

Skutki podjadania

Podjadanie może ciągnąć za sobą szereg niebezpiecznych skutków, z których najbardziej oczywistym jest tycie. Wiąże się to ze zwiększoną ilością spożywanych kalorii, niż wynosi Twoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Podjadanie może także utrudniać odchudzanie, ponieważ w sytuacji, gdy spożywasz dodatkowe kalorie, możesz zaprzepaścić efekty swojej diety redukcyjnej. Samo tycie poza złym wpływem na Twoją sylwetkę ciągnie za sobą szereg negatywnych skutków zdrowotnych związanych z większą masą ciała:

  • Zaburzenia metaboliczne oraz hormonalne wynikające m.in. z posiadania nadmiaru tkanki tłuszczowej.
  • Choroby układu naczyniowego np. nadciśnienie tętnicze, czego przyczyną są odkładające się blaszki miażdżycowe w naczyniach krwionośnych.
  • Problemy trawienne ze względu na przeciążenie układu pokarmowego.
  • Większe ryzyko zachorowania na cukrzyce – ze względu na większą podaż cukrów w diecie.
  • Najnowsze badania pokazują, że zwiększona ilość spożywanego cukru może także zwiększyć ryzyko zachorowania na niektóre rodzaje nowotworów.
  • Próchnica.