Kontakt z redakcją:

Dawid Brzeziński
[email protected]
tel. 796 521 531

Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
lub https://premiumeo.pl

Właścicielem portalu ślubnego
menmeet.pl jest:
F.H.U. Dawid Brzeziński
ul. Lubuska 4/57
40-219 Katowice

Czym jest dieta z niskim indeksem glikemicznym?

Już pod koniec lat 90. Światowa Organizacja Zdrowia rekomendowała, aby mieszkańcy krajów uprzemysłowionych opierali swoją dietę na żywności o niskim indeksie glikemicznym w celu zapobiegania najpowszechniejszym chorobom cywilizacyjnym, takim jak choroba wieńcowa, cukrzyca i otyłość. Na czym polega ten rodzaj diety? I jakie korzyści może przynieść?

Co to jest indeks glikemiczny?

Indeks glikemiczny moglibyśmy określić jako pole powierzchni pod krzywą odpowiedzi glikemicznej, analizowane przez 2 godziny po spożyciu 50g węglowodanów w porównaniu do zmian zachodzących po spożyciu takiej samej ilości glukozy lub węglowodanów w białym pieczywie. Przekładając to na nieco bardziej przystępny język, możemy powiedzieć, że indeks glikemiczny jest systemem oceny żywności zawierającej węglowodany. Wskaźnik ten informuje nas, jak szybko określony pokarm zmienia poziom cukru we krwi (glukozy). Klasyfikacja uwzględnia produkty o niskim indeksie glikemicznym (poniżej 55, przy założeniu, że glukoza = 100), średnim (między 56 a 69) oraz wysokim (powyżej 70).

Dieta z niskim indeksem glikemicznym – na czym polega?

W diecie znajdują się przede wszystkim produkty węglowodanowe z niskim indeksie glikemicznym. Oczywiście nie może w niej także zabraknąć niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz źródeł protein. Przykładowe źródła węglowodanów na diecie z niskim IG to: pieczywo pełnoziarniste, mąki bezglutenowe, brązowy ryż, surowe warzywa, strączki, większość owoców. Jeśli chcemy wprowadzić dietę z niskim indeksem glikemicznym, warto postarać się o to, by była różnorodna i przemyślana. Możemy również skorzystać z pomocy specjalistów i zdecydować się na catering dietetyczny. Dietę z niskim IG ma w swojej ofercie np. Light Catering, który dba o to, by dieta była bogata we wszystkie niezbędne substancje odżywcze.

Dieta z niskim IG – jakie ma korzyści?

Dietę z niskim indeksem glikemicznym najczęściej poleca się ją osobom, które:

  • chorują na cukrzycę typu II
  • cierpią na choroby sercowo-naczyniowe
  • czują się senne po posiłku, brakuje im energii
  • zauważają u siebie napady głodu
  • chcą wdrożyć w życie profilaktykę nowotworową
  • chcą zmniejszyć masę ciała bez restrykcyjnych ograniczeń kalorii

Dieta z niskim IG jest bardzo uniwersalna i służy każdemu, kto chce zadbać o zdrowie i samopoczucie.